روز شوراها گرامی باد

1402/02/09
346 بازدید

🔰پیام شهردار کاشمر به مناسبت روز ملی شوراها

🔶عنصر مشورت در دین اسلام جایگاهی رفیع دارد. توجه به خرد جمعی در ایران اسلامی یک اصل است. در قانون اساسی کشورمان، شاهد اختصاص یک فصل به مقوله شوراها هستیم. در باورهای ملی ایرانیان نیز شاهد توجه ویژه به این بحث هستیم. به تعبیر هم شرع، هم قانون و هم عرف نگاهی ویژه به موضوع مشورت و شورا دارند.
در کاشمر شاهد درخشش شورای اسلامی شهر در قاب شش دوره فعالیت هستیم. اعضای خدوم شورا در ادوار مختلف به خوبی تلاش کردن، در راستای قوانین و مطابق شرع با احترام به عرف، بهترین‏ها را برای شهروندان شریف کاشمر رقم بزنند. بر خود فرض می‏دانم به اعضای شورای اسلامی کاشمر در دوره‏های مختلف بابت خدماتشان ادای احترام بکنم.
رجاء واثق دارم که منتخبان شهروندان در شورای اسلامی، در تلاشند تا مصوباتی خوبی و بالنده و پویا برای شهرمان داشته باشند. کمیسیون‏های این شورا با رعایت مقررات سعی دارند تا آنچه لایق کاشمر و شهروندان آن است را مورد توجه قرار بدهند. شورا یک پارلمان محلی است. یک مجلس کوچک برای خدمت به شهروندان ولایتمدار و بصیر کاشمر است.
به تعبیر امام خامنه‏ای؛ «هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان‌شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسی و در قانون عرفی معیّن کرده‌اند».
مدیریت شهری افتخار دارد که در راستای منویات منتخبان خدومِ شهروندانِ شریفِ کاشمر، فعالیت می‏کند. شهرداری خود را خادم شهروندان بزرگوار کاشمری می‏داند، لذا در عرصه خدمت در تلاش است تا مصوبات شورای اسلامی را با دقت عملیاتی نماید. کارکنان و نیروهای شهرداری با تمام وجود در راه خدمت به شهر و شهروندانش فعالیت می‏کنند.
شهرداری خوشحال است در این دوره توانسته گام‏های موثری برای پیشرفت و شادابی و طراوت شهر بردارد. باور داریم کاشمر لایق بهترین‏هاست. امید با راهبری و همراهی شورای اسلامی و همکاری ارکان مدیریتی شهر و یاری و مدد شهروندان عزیز، بتوانیم در خدمت شهر سرو و نور، کاشمر عزیز باشیم. وظیفه خود می‏دانم روز ملی شوراها را به تک تک اعضای شوراهای اسلامی شهرستان کاشمر تبریک عرض کنم. توفیق روزافزون بزرگواران شورای اسلامی شهر کاشمر را آرزومندم.

                                                                                           اصغر کوهسرخی
                                                                                             شهردار کاشمر

🔶مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:,