پیام شهردار کاشمر به مناسبت اعیاد شعبانیه

1401/12/05
579 بازدید

کاشمر به عنوان دارالمومنین دارای هویت مذهبی خاص خود در منطقه، استان و حتی کشور است. این کهن شهر در کسوت یکی از شهرهای قدیمی خراسان بزرگ، مهد ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. وجود بقاع متبرک، مساجد آباد، هیئت‌ها و تکایا، محافل قرائت قرآن و ادعیه و مجالس روضه‌خوانی از جمله دلایل این ادعاست.
مردمان شریف کاشمر تعلق خاطر خاصی به عنصر وقف و پاسداشت شعائر دینی و بزرگداشت ارزش‌های مذهب شیعه داشته و دارند. این مهم در اعیاد شعبانیه درخشش خاصی دارد.
کاشمری ها دل در گرو تکریم امام حسین(ع) و خاندان وی و اصحابش دارند. ماه شعبان ماه تولد خوبانی چون حضرت سیدالشهداء(ع) ، حضرت زین‌العابدین (ع)، حضرت ابوالفضل باب الحوائج (ع)، و حضرت صاحب الامر(عج) است.
میلاد خجسته هر یک از ایشان، بر شهروندان ولایتمدار کاشمر مبارک و فرخنده بادا. انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی خود نیازمند الگوهایی برای مبارزه با طاغوت پهلوی بود. امام حسین(ع) از جمله الگوهای مطرح آن روزگاران بود. الگویی که نقش موثری در روند تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت.
الگویی که در دوران دفاع مقدس و در نبرد با اشرار داخلی و تحجر داعش همواره مطرح بود و هست. بدرستی میلاد ثارالله، روز پاسدار نامیده شده است، این روز بر رزمندگان و ایثارگران و مدافعان حرم و امنیت مبارک بادا.
بزرگداشت میلاد حضرت سیدالساجدین(ع)، تلاشی برای تبیین عنصر دعا و نیایش در مسیر افزایش دانش مردم در مقابله با سالوس و ریا و دورویی است. آن حضرت روشنگر علل قیام اباعبدالله الحسین(ع) بود و صحیفه سجادیه ایشان راهنمایی ناب در حیطه ارتباط با خداست. این عید بر شمایان مبارک بادا.
میلاد سقای تشنه لب صحرای کربلا هم عرصه بزرگداشت جانبازانی است که در راه حفظ ایران اسلامی و تقابل با تجاوز و تحجر جانفشانی کردند، روز جانباز بر ایشان نیز همایون بادا.
میلاد امام زمان(عج) ماه شعبان را بیش از پیش عطرآگین کرده است. این رخداد خجسته بر ولایتمداران کاشمر و منتظران ظهور حضرتش مبارک بادا.
تلالو و درخشش و پویایی ایران اسلامی مرهون ارادت به قرآن و ائمه اطهار(ع) و پیروی از ثقلین است. تک تک این اعیاد بر شما شهروندان شریف کاشمر مبارک بادا.

                                                                       ارادتمند؛ اصغر کوهسرخی
                                                                                   شهردار کاشمر

برچسب‌ها:, , ,