پیام شهردار کاشمر به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

1402/03/14
475 بازدید


🔶ایران در قرنی که گذشت، نیازمند یک احیاگر بود. اسلام نیازمند یک عزت‏آفرین بود. ایران اسلامی نیازمند یک امام خمینی بود. بنیان‏گذار انقلاب اسلامی توانست در دوران پر برکت عمرش، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران را در بزنگاه‏های مختلف، از تحرکات ضد انقلاب تا جنگ تحمیلی، تضمین کند.
امام راحل، هویت‏بخش جریان‏های آزادیخواه جهان به مفهوم عام، و جنبش‏های اسلام‏گرا به طور خاص بودند. آرمان‏های ایشان جهان را در نوردید و الگوی بسیاری از مخالفان استکبار جهانی و صهیونیزم اشغالگر بود و هست.
بزرگداشت سالروز ارتحال ایشان، تلاش برای پاسداشت شخصیتی است که توانست یک رژیم طاغوتی را سرنگون کند، توانست یک رژیم بعثی را سر جای خود بنشاند، توانست در مقابل دسیسه‏ها و تحریم‏های آمریکا و همراهانش مقاومت کند.
انقلاب اسلامی وامدار یاد و خاطره شهیدان و مبارزانی است که از 15 خرداد 1342 در سایه‏سار ولایت فقیه، پای در عرصه جهاد با طاغوت گذاشتند. معمار کبیر ایران اسلامی، ادامه‏دهنده حماسه حسینی و مجاهدی در عرصه استراتژی انتظار برای ظهور حضرت صاحب‏الامر (عج) بود.
به تعبیر امام خامنه‏ای؛ «یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ امام راحل عظیم‌الشّأن ما، کمتر به‌کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این‌جور تعبیر میکنم: مؤمنِ متعبّدِ انقلابی. ما امام را با صفات متعدّدی همواره توصیف می‏کنیم امّا این صفت -که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم- یک صفت جامع است؛ مؤمن است، متعبّد است، انقلابی است».
خدا را شاکریم میراث و سبک و مشی و مشرب آن امام عزیز در دوران راهبری امام خامنه‏ای به نحوی درخشان جاری است. ایشان نیز مومنی متعبد و انقلابی است که با رهبری داهیانه خود حافظ استقلال ایران اسلامی در تقابل با انواع رخدادها بودند.
سالروز ارتحال امام راحل(ره) بر شما شهروندان شریف و انقلابی کاشمر تسلیت باد. شما خوبان مومن به انقلاب هستید و هماره در عرصه دفاع از کشور و نظام جانانه مجاهدت کردید. امید در سایه‏سار هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاهد بالندگی روزافزون کشور و انقلاب اسلامی باشیم.
اصغر کوهسرخی
شهردار کاشمر

✅ کاشمر،شهری زیبا-شهردانایی -باشهروندانی پرافتخار

 

🔶مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر

 

برچسب‌ها:, ,