پیام شهردار کاشمر به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال 1403

1403/01/02
89 بازدید

برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
مبارک بادت این روز و همه روز”

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبراللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

فرارسیدن سال ۱۴۰۳ که با حلول ماه مبارک رمضان و نزول قرآن قرین گردیده است را خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی، رئیس جمهور محترم، استاندارمعزز، تمامی مسئولین خدوم، مردم صبور، شریف و نجیب دیار ترشیز و شهر کاشمر تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند باری تعالی و دگرگون کننده جان‌ها و حال‌ها، از سویدای دل خواهانم که ضمن توفیق تهذیب نفس به برکت قرآن و ماه رحمت الهی، در سال نو قلب‌هایمان را مهربان‌تر، دل‌هایمان را به هم نزدیکتر و روزگارمان را خوش‌تر و قرین آسایش و آرامش گرداند.

کاشمر که نگین درخشان منطقه تاریخی ترشیزاست وشهرهای بردسکن، خلیل آباد، ریوش، فرگ قلعه و روستاهای مجاوراز خدمات این شهر بهره مند می شوند. با توجه به برکت سه امام زاده واجب التعظیم سید مرتضی(ع)، سید حمزه(ع) و سیدمحمد(ع) وآرامگاه شهید مدرس، کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی کشور شناخته می شود و سالانه پذیرای صدها هزار زائر و مسافر است.

در این خصوص مدیریت شهری را بر آن داشت تا در سال 1402 در 8 محور مهم اقدامات مختلفی را انجام دهد یکی از مهمترین عملکرد موضوع نهضت ملی مسکن است؛ که در این زمینه شهرداری کاشمر جزو شهرداریهای پیشگام استان است و توانسته آماده سازی سایت 34 هکتاری را در بازه زمانی 2 ماهه به اتمام برساندو آماده سازی سایت 188 هکتاری در ورودی کاشمر از سمت مشهد نیز با انعقاد قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی شروع نمایدونسبت به صدور پروانه با تخفیف 30 درصدی و تقسیط عوارض را در این زمینه محقق کند.

در حوزه بازآفرینی شهری نیز شهرداری کاشمرموفق عمل کار وکار بینظیر در این حوزه انجام داد. اجرای سنگ فرش وتایل فرش معابر به مساحت 100000مترمربع و آسفالت معابر به مساحت 70.000 مترمربع تا اجرای دیوار ساحلی مسیل شرقی کاشمر، راه اندازی 2 دفتر تسهیلگری، پیگیری تهیه و تصویب و ابلاغ بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد برای 306 هکتار از دیگر اقدامات شهرداری درحوزه بازآفرینی وبافت های فرسوده بود.

در حوزه کسب درآمدهای پایدار و…با احداث واحیای 170 واحد تجاری، احیای مجموعه خدماتی-رفاهی شهرداری، خریداری و راه اندازی کارخانه آسفالت جدید و قدیم شهرداری و اورهال نمودن مجموعه سنگ شکن و تولید بتن،تامین وخرید 12دستگاه ماشین آلات اورهال کردن 6دستگاه دیگر شروع عملیات احداث واحدهای تجاری بهار به مساحت بیش از 4000 مترمربع، تکمیل و تجهیز و بهره برداری 24 واحد زائرسرای شهرداری از دیگر برنامه ها بود که به سرمایه شهر افزوده شد.

رتبه اول اجرای شبکه آبیاری فضای سبز و جداسازی از آب شرب در بین شهرهای هم رده به طول حدود 25 کیلومتر وارتقائ سرانه فضای سبز وجنگلی کاشمر به حدود 18مترمربع و… ادامه اجرای عملیات ساختمان اداری وفرهنگسرای بزرگ شهرداری ،اجرای چندین پروژه بزرگ ازجمله آرمستان بهشت بقیع ،بامشار ،سایت 3هکتاری نمایشگاه ،احیا بیش از 12هکتار از جنگل سید مرتضی با کاشت بیش از هزاران نهال از نوع مثمر احداث باغ زیتون خوراکی ،عناب وسنجد ،اجرای فاز 4بولوار سید مرتضی ورفع نواقص سایر فازها ،بهسازی جنگل سید مرتضی وآبشار واستخر قدیمی ،احداث چندین پارک محله وپارک بیش از 2هکتاری دانش ،پارک بانوان محله قائم،اجرای 16دور برگردان ،زیباسازی سیما و منظر شهری باالمانهای نوری ،راه اندازی اکو جهت تفکیک زباله از مبدا ، سامانه 137 شهری از دیگر اقدامات است.

در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز نام نامگذاری بزرگراه ورودی شهر به نام سردار شهید سلیمانی واجرای المان در ورودی شهر ،نامگذاری میدان به نام شهدا از جمله شهدای ناجا ،شهدای ارتش ،شهدای جهاد و…و نامگذاری برخی دیگر از مهمترین معابرشهری به نام شهدای بزرگوار و همچنین تدوین و برگزاری برنامه¬های فرهنگی و تقویمی در این حوزه از برنامه ها و اهداف اجرا شده مدیریت شهری بوده است.

همه این اقدامات در راستای تلاش و کوشش همکارانم در شهرداری کاشمر شورای اسلامی شهر،امام جمعه محترم و همراهی فرماندار محترم ، ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم ، مسئولین ادارات و نهادها و علی الخصوص همراهی شهروندان عزیز و گرامی شهر کاشمر محقق شده است.
به همین منظور برای پیشبرد شایسته اهداف و برنامه‌های شهر در سال ۱۴۰۳ با ریل گذاری مناسب برای حرکت پرشتاب، هماهنگ و همدلانه در مسیر آبادانی شهر به دنبال خدمت به مردم هستیم و از تمام وقت، ظرفیت و توان خود برای خدمت به مردم شریف شهرکاشمر و جبران کمبودها و کاستی‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان ضمن تبریک مجدد عید فرخنده نوروز ۱۴۰۳ به همگان به ویژه مردم شریف و نجیب،سرافراز و شهید پرور کاشمر، برایتان از صمیم قلب از خداوند بهارآفرین و طراوت بخش سالی سرشار از خیر، برکت و معنویت توأم با صحت، سلامتی، سعادت به همراه احسن الحال را مسألت می‌نمایم.

اصغر کوهسرخی شهردار کاشمر

برچسب‌ها:, , ,